Onze school werkt bewust aan kwaliteit. Om de kwaliteit goed te kunnen beschrijven en (verder) te verbeteren maken wij gebruik van het “Draaiboek kwaliteitszorg op Tabijnniveau”. Hiermee is een systeem van kwaliteitszorg opgezet dat aansluit bij de eisen die de overheid aan het onderwijs stelt. Ook houden wij de vorderingen van de leerlingen goed in de gaten door gebruik te maken van een leerlingvolgsysteem.
In januari 2018 is een oudertevredenheidsenquête afgenomen, samen met een leerlingtevredenheids- en een leerkrachttevredenheidsenquête. Het volledige verslag van deze driehoeksmeting kunt u vinden op onze website bij praktische informatie>>protocollen en rapportages.
Dit is het werkdocument van het schoolteam, waarin alle beleidsplannen op het gebied van kwaliteitsverbetering voor vier jaar (2015-2019) zijn opgenomen. Het schoolplan kan door elke ouder op school ter inzage worden gevraagd.
Komend schooljaar gaan we werken aan het vierde jaar van School Wide Positive Behavior Support (SWPBS). Dit programma richt zich op het versterken van gewenst gedrag en op het voorkomen van probleemgedrag, waaronder pesten. Wij willen vanuit de gedeelde waarden het veilige en positieve schoolklimaat uitbouwen, om alle kinderen optimaal te laten profiteren van het geboden onderwijs. Hiervoor wil de school intensief samenwerken met de ouders en met de jeugdzorg.
Samengevat biedt dit programma uiteindelijk een: